Hazánkban a legtöbb tavon nem lehet belsőégésű motorokat használni. A Minn Kota elektromos csónakmotort gyártó cég megtalálta rá a megoldást! A 2016-os év újdonsága a Minn Kota EO elektromos csónakmotor.
2016-os év elején hazánkban is bemutatkozott az új Minn Kota elektromos motor, amely az EO, azaz Elektric Outboard névre hallgat. A legnagyobb elektromos csónakmotor-gyártó cég a Minn Kota már kissé el volt maradva a motorok fejlesztésével. Persze tökéletes minőséget képvisel a közkedvelt Endura-sorozat és nagyon bevált az ötször kevesebbet fogyasztó Traxxis és Endura Max-sorozat is, de valami kellett még a palettára. Ezért 2015-ben kifejlesztették az EO ½ HP és EO 1 HP elektromos csónakmotorokat. Ezeknek a motoroknak a teljesítménye megfelel a fél vagy 1 lóerős belsőégésű motorok teljesítményével. Az EO-sorozatot kis hajók, csónakok, kajakok, kenuk vagy akár gumicsónakok meghajtására tervezték, legyen az édes vagy sós víz, tehát az EO-sorozat tengeren is használható. Az EO ½ HP 12 voltos rendszerrel, míg az EO 1 HP 24 voltos rendszerrel működik. Ezek a motorok drágábbak a hagyományos Endura vagy Endura-Max sorozatnál, hiszen nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek, sóállóak és nagyon kedvező áramfelvételük.
A Minn Kota eddig jól ismert megbízhatóságát itt is ígérik a tervező mérnökök. Az alsó hajtómű és összes elektronika teljesen újra lett tervezve, és a sok tesztelés azt eredményezte, hogy hosszú ideig használható legyen hiba és túlmelegedés nélkül. Mindezt nagy sebességnél, persze az elektromos csónakmotor kategóriában. A tesztelések eredménye alapján a Minn Kota EO ½ HP átlagsebességnél egy 100 AH-s akkumulátorral, akár 7,5 óra folyamatos menetidőt is tud biztosítani. Ez a jól ismert Maximizer technológiának köszönhető. Az EO 1 HP igaz két akkumulátorral, de 9 óra folyamatos menetidőt biztosít.
Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a Minn Kota EO sorozat?
– kilenc fokozatban dönthető a motor szára
– továbbra is kompozit anyagokból készül a szár
– 15 cm-re kihúzható irányító kar, amely 45 fokban le- és feldönthető a kényelemesebb irányíthatóság céljából
– gombnyomásra működő akkumulátor teszter
– Digital Maximizer technológia
– Weedles wedge propeller
– Sós és édes vízi felhasználás
Mi is az a Digital Maximizer technológia?
A rendszer segítségével az egyenáram 20.000 áramlökés/perc egyenárammá alakul át. Ezáltal a forgókapcsoló használatánál a szabályzó, az ellenállások által okozott áramveszteség kiküszöbölhető. Így a Maximizer technológia segítségével a motorok legmagasabb sebességi fokozatban is kedvező áramot vesznek fel az akkumulátorból. Nem rendelkezik bronzkefével.
Mitől sósvízi a Minn Kota EO modell?
Valamennyi rögzítő- és szorítócsavar rozsdamentes acélból készült. Ezen kívül a hajócsavar alatt található cinkanód biztosítja a sós vizekben fellépő elektrolízis elleni védelmet. A sós, tengeri levegő okozta rozsdásodás megelőzése érdekében, ezeknek a modelleknek a kapcsolástechnikai része szigetelőmasszába öntve került forgalomba. Valamennyi Minn Kota EO modell alaptartozékként tartalmaz egy cinkanódot. Egyenlőre sok adatot a motorokról nem tudunk közölni, de megadjuk a legfontosabb paramétereket, amelyek a következők:
Modell: Lóerő Volt Tengely hossz Súly
EO ½ HP 0,5 12 91 cm 17 Kg
EO 1 HP 1 24 91 cm 18,8 Kg
A Minn Kota EO csónakmotorok már megjelentek a piacon!
BÁRHOL, BÁRMIKOR, MINN KOTA
Kapcsolódó cikkek:
Hogyan válasszunk elektromos csónakmotort?
A Minn Kota elektromos csónakmotor története Minn Kota EO elektromos csónakmotorok a webáruházban
az EO 1 HP és a 80-astraxis között mennyi a külömbség árban és teljesítményben.
Kedves József!
A teszteléseink alapján az EO 1 HP Minn Kota minimálisan gyorsabb mint a Traxxis 80-as elektromos csónakmotor. Talán 1-2 km/h-val. Áramfelvétele kedvezőbb. Ára viszont magasabb. A Traxxis 80 280.000,- Ft környékén mozog, míg az EO 1HP akciós ára is: 390.000,- Ft.
Volt tesztnapunk júliusban, sajnálom, hogy nem jött el, ki lehetett próbálni. No majd legközelebb!
Kellemes napot!
Attila