Első tisza-tavi horgászataim!

8 évvel ezelőtt három napot töltöttem egy céges rendezvényen Poroszlón. Az első estén elmentünk egy kétórás Tisza-tó túrára. A víz, a nádasok, az elkorhadt fák és az a vadság, amely az egész Tisza-tóból sugárzott, magával ragadt. Egyik este még egy gyors pecázásra is volt időnk, amelynek során annyi halat tudtunk fogni, hogy a másnapi céges sütögetésen hal is került a menüre. Hihetetlennek tűnt, hogy e mellett a víz mellett jártunk nap mint nap a Nyírségben dolgozni több kollégával. Egy hét múlva már barátaimat bujtogattam, hogy menjünk le együtt egy napot horgászni.

Mivel olvasmányaink azt sugallták, hogy a vízen pergetve lehetetlen nem halat fogni, így hát e mellett a módszer mellett döntöttünk, annak ellenére, hogy az ezt megelőző 30 évünkben összesen ha 4 órát pergettünk. Elővettünk egy horgász magazint és a hirdetések közül kiválasztottuk a legszimpatikusabbat, majd foglaltunk egy délutáni horgászatot csónakkal és horgászvezetéssel.

1297060958_77

Elek Gyula egy szép süllővel

Mint kiderült, a tiszafüredi Városi kikötőt választottuk, ahol az akkor friss kikötőtulajdonos Elek Gyula várt minket − előkészítve a legyes balinólomos szerelést mindhármunk számára. Két csónakkal indultunk neki a víznek, és dacára annak, hogy csak egy kis délutáni horgászatra érkeztünk, Gyula elvitt minket a Tiszafüredi Holtágról a Tisza-tó csatornáin keresztül a Borzanatig, megmutatta az Óhalászi Holt-Tiszát. Imádtuk, szinte soha előtte nem járunk ilyen vadregényes helyen. Attila barátom egyenesen kijelentette, hogy nem lepődött volna meg, ha a Tüskevár Matula bácsija egyszer csak megveregeti a vállát.

Emellett Gyula csodát művelt, mert 3 teljesen dilettánsból  kihozta a legtöbbet, azaz a nap végére mindenki fogott egy-egy balint. Azóta szinte csak ide járunk horgászni, néha előfordult, hogy üres kézzel jöttünk haza, de fogtunk már balint, csukát, harcsát és süllőt is. A néhai sikertelenségnek oka is van persze, három barátként szinte be nem áll a szánk, ami biztosan rányomja bélyegét az eredményességre is… de ha nem megy a hal, akkor a bérelt csónakkal elmegyünk kirándulni egyet.

Lakóhajóval a Tisza-tavon

Még nem próbáltam ki, de Gyula egyik specialitása a lakóhajó, amelyet szintén bérbe adnak. Néhány évvel ezelőtt döbbenten néztük, ahogy a parton építgeti 4 hajós „flottáját”, amelynek hajóiba bio wc-t, hűtőszekrényt és kis konyhát is épített.

Ha tetszik a történetünk, éld át Te is a Tisza-tó varázsát! Többet a vízről és a halakról a www.tiszatohorgasz.gportal.hu oldalon vagy közvetlenül Elek Gyulától (+36 30 568 1945) tudhatsz meg.

Egy hozzászólás a(z) “Első tisza-tavi horgászataim!” bejegyzéshez

1. Üdv!
    Mi voltunk nála tavaj kétszer is. 4 személyes lakóhajón egy-egy hétvégére. Fantasztikus horgászélmény nekünk is a tüskevár jutott eszünkbe. És fogogattunk is szépen. Elek Gyula is jó arc. Most inkább egy másik kikötőt nézünk meg, csak hogy más vizet is lássunk. Mindenkinek szívböl ajánlom a lakóhajókázást. A mi csapatunk évi kétszeri vendég lett a tisza tavon.