Zero Boat, azaz zéró hang és zéró benzinszag

A hajózás történetében az elektromos hajózás nem új fogalom. Valamikor az 1800-as években kezdődött meg az elektrohajózás az Electric Launch Company jóvoltából. Az első hivatalos megjelenése 1892 december 31.-én volt a chicagoi világkiállításon. 1892-től a második világháborúig több mint 5000 hajót szereltek fel elektromos meghajtással, 6 métertől egészen 127 méter hosszú hajóig. Majd a hosszú évek során ezek az elektromos hajók a háttérbe szorultak. A huszadik század végén, talán az egyre tudatosabb környezetvédelemnek köszönhetően a ismét megjelentek az elektromos hajók.

Zero Boat, elektromos hajó

Zero Boat, elektromos hajó

Hazánkban óriási igény van az elektromos meghajtású motorokra, hajókra, hiszen a tavainkon (Balaton, Velencei-tó, Fertő-tó) tilos a belső égésű motorok használata, illetve a lakosság is egyre környezettudatosabb. Cégünket az a megtiszteltetés érte, hogy 2015 tavaszától hazánkban és egész Európában forgalmazhatja a Zero Boat hajókat. A teljesen hazai tervezésű és fejlesztésű Zero Boat egy extrém hajó, amely magában foglalja az aerodinamika jellemzőit. A dinamikus kialakítás biztosítja a hajó hirtelen gyorsaságát és a maximális biztonságot. A ZeroBoat csapata speciális anyagokat használ fel a hajó építése során. A tervezőket a sebesség ihlette, amit a vízi aerodinamikai ismeretük segítségével tökéletesre fejlesztettek.  Az első fejlesztésű katamarán test nagyon gyors hajó és a desing a harmadik évezredet képviseli. A katamarán könnyedén szétszerelhető, ezáltal nagyon praktikus a szállítás szempontjából. Azoknak lesz ajánlott, akik a sebességet és a gyorsaságot kedvelik.

Zero Boat, elektromos hajó

Zero Boat, elektromos hajó

A Cruiser-modell hossza 6,5 méter, a legszélesebb pontja pedig 2,5 méter. A súlya a nagy méret ellenére, a speciális anyagok felhasználásával is mindössze 1200 Kg. Akár 8 utas számára is kényelmes szórakozási, pihenési lehetőséget biztosít. Kabinjában 2 felnőtt mellett, akár még két gyermek is nyugovóra térhet.

A katamarán szeptember 28-án kezdi meg a valós tesztelését az RSD-n. Természetesen minden fontos lépést bemutatunk és folyamatosan téjékoztatjuk az érdeklődőket a részletekről és modellekről. A ZeroBoat csapata alig várja már, hogy a 2015 tavaszán ezek a futurisztikus formák megjelenjenek a hazai és nemzetközi piacon.

zeroboat_logo

5 hozzászólás a(z) “Zero Boat, azaz zéró hang és zéró benzinszag” bejegyzéshez

  1. Elég semmitmondó egy cikk.
    akkor milyen teljesítménnyel milyen sebességet ér el?
    Ha már katamaránról írunk, lehet, hogy egy katamarán kép jobb lett volna.
    Persze lehet, hogy figyelem felkeltésre alkalmas.

  2. Kedves Árpád!

    A cikk azért semmit mondó, mivel egyenlőre semmilyen részletet nem szeretnénk kiadni. Ahogy a cikkben is olvasható, hogy: Természetesen minden fontos lépést bemutatunk és folyamatosan tájékoztatjuk az érdeklődőket a részletekről és modellekről. Tehát a cikksorozat alatt folyamatosan tájékoztatjuk az érdeklődőket a részletekről a hajók megjelenéséig azaz 2015 tavaszáig.

    Legyen kellemes napja!

    Attila

  3. Nem rossz fejlesztés, remélem lesz rá kereslet. Mondjuk szívesen látnék olyan hajókat, amik elektromos meghajtással rendelkeznek, van lakótér és katamarán testűek, mint pl. a BLUE PLANET 32 lábas elektromos katamaránja Torqeedo motorral.

  4. Kedves Tamás!

    Teljes mértékben hazai fejlesztés és gyártás. Van olyan modell tervben ami kabinnal rendelkezik. Nem Torqeedo a meghajtása hanem egyedi fejlesztésű és gyártású elektromos csónakmotor. De sajnos ez még csak tervezet.

    Tisztelettel:
    Attila