A Minn Kota elektromos csónakmotor története

Idén ünnepli megalakulásának 78. évfordulóját a Minn Kota. Ezzel egy időben ünnepelhetjük az elektromos csónakmotorozást is, mivel az elektromos csónakmotort a Minn Kota gyártó vezette be a piacra − a vállalat első termékeként. Az elektromos csónakmotor osztatlan sikert aratott a horgászok körében: a fárasztó evezést sutba dobva immár hangtalanul közelíthették meg kedvenc horgászhelyüket.

A Minn Kota a rengeteg fejlesztésnek és a sikeres értékesítésnek köszönhetően egészen a 70-es évekig egyedüli gyártó és forgalmazó volt a trolling piacon. Az egész világ a Minn Kota elektromos csónakmotorját használta. De hogyan is született meg a világ legnagyobb elektromos csónakmotor-gyártó cége?

A Minn Kota elektromos csónakmotor 1934-ben

Minn Kota elektromos csónakmotor 1934-ben

A feltaláló, O. G. Schmidt szeretett otthona garázsában szerelgetni, barkácsolni, és e szenvedélye számtalan ötlettel párosult. Első sikeres találmánya egy gázforrasztó volt, amelyet saját elképzelése alapján maga állított elő a Wyoming állambeli Wheatlandben. A gázforrasztó kirobbanó sikert aratott, rengeteget értékesített belőle, amivel megalapozta jövőjét. Ezután Schmidt úr az Észak-Dakota állambeli Fargóba költözött, ahol megalapította cégét, a Minn Kota Manufacturing Companyt. Schmidt Minnesota és Észak-Dakota határvidékén lakott, és e két állam betűinek kombinációjából állt össze a cégnév. Schmidt úr tovább folytatta kísérleteit, és 1934-ben piacra dobta az első elektromos meghajtású csónakmotort, amely még belső akkumulátorral volt ellátva. Az elektromos csónakmotorok piacát ettől kezdve a Minn Kota uralja. Fejlesztéseik mottója a modern technológia és a felhasználóbarát kialakítás. Az alábbiakban rövid ízelítőt adunk a Minn Kota azon fejlesztéseiről, amelyek az évek során biztosították piacvezető szerepét.

1934: az első elektromos hajtómű által vezérelt motor. Ez a motor még belső akkumulátorral volt ellátva.

A Minn Kota elektromos csónakmotor 1930-as években

Minn Kota elektromos csónakmotor a 1930-as években

1935: az első külső akkumulátoros elektromos motor. A motornak a külső akkumulátoros csatlakozása kábelezéssel volt megoldva.

1965: az első villanymotor fordított kapcsolóval. Ezen a motoron már hátramenetet is lehetett kapcsolni.

1968: az első távirányítású motor.

1985: az első elektronikus fordulatszám-szabályozás.

1986: az első beépített elektronikus fordulatszám-szabályozás.

1987: az első elektronikus kormányzás, az első pedálos kormányzás, valamint az első elektronikus akkumulátor-töltöttség jelző.

1991: az első kompozit energiaelnyelő szár. A rendkívül rugalmas kompozit szárnak köszönhetően a motorszár ütközés következtében sem hajlik el vagy sérül meg.

1992: az első weedless, azaz nagy tolóerejű propeller.

2001: az első motorba épített halradar jeladó. A beépített halradar jeladót Humminbird és Lowrance halradarokhoz lehet csatlakoztatni.

Minn Kota távirányító

Minn Kota távirányító 2002-ben

2002: az első vezeték nélküli távirányító. Ez lehetővé teszi a motor távirányítását (jobbra-balra forgás, előre-hátra menetbe kapcsolás, sebességi fokozat váltás).

2004: az első 3:1 arányú csuklós hajtómű (3X). Ezáltal kis fordítással háromszor annyit fordul a motor, kényelmesebbé téve kezelését.

2007: az első motorba épített dual halradar jeladó. A beépített két látószögű halradar jeladót Humminbird és Lowrance halradarokhoz lehet csatlakoztatni.

2007: az első elektromos trimm-lap. A hajó végére szerelhető, távirányítással működő trimm-lap.

2009: az első egykezes irányítású motor (Traxxis). Ezáltal egy kézzel lehet kormányozni, gázt adni, vagy akár a motor dőlésszögén állítani.

2010: az első GPS-rendszeren keresztüli irányítás (I-pilot). Ez egy távirányítású vezérlés és automatikus motorirányítás, amely egy megadott koordinátapontra navigál.

A Minn Kota Talon leszúródó horgony

Minn Kota Talon leszúródó horgony

2011: az első elektronikusan leszúródó horgony (Talon). A hajó oldalára egy függőleges teleszkópos rúd van felszerelve, amely használatakor a vízfenékbe fúródik, és megakadályozza a hajó elsodródását.

Felsorolásunkat tovább gazdagíthatnánk, például a Minn Kota sós vizű motorjaival, vagy elektromos horgonycsörlőjével. A fentiek ismeretében izgatottan várjuk, hogy milyen újdonságok fognak érkezni a közeljövőben a világvezető Minn Kota gyártótól.

Bárhol. Bármikor. Minn KotaMinn Kota logó

 

 

Forrás: Minn Kota motors

Kapcsolódó cikkek:

Kipróbáltuk a Minn Kota új elektromos csónakmotorját

 

Minn Kota elektromos csónakmotorokElektromos csónakmotorok a webáruházban

Hozzászólások lezárva.