A 10 lóerős csónakmotorok csatája

Olvasóink kérésére legújabb cikkünkben a 10 lóerő teljesítményű csónakmotorok összehasonlításával foglalkozunk. Mint tudjuk 2013 év végén az országgyűlés elfogadta a vízi közlekedésről szóló 2000. évi XLII. törvény módosítását. A módosítás megvalósítja a motoros csónakok estében a 7 méteres testhosszúság 1994.év előtti jogszabályi állapotnak megfelelő visszaállítását, illetve a motorteljesítményt 4 kW-ról 7,5 kW-ra emeli. Tehát 2014-től a 10 LE teljesítményű csónakmotorokhoz nem szükséges már hajóvezetői engedély. Emiatt a törvény módosítás miatt lett a jogosítvánnyal nem rendelkező hajósok, horgászok és vízre vágyók legkedveltebb motorja a 10 lóerős csónakmotor.

Kompakt, könnyen szállítható − méretének köszönhetően nem foglal nagy helyett, tehát egy személygépkocsi csomagtartójában is könnyedén szállítható. Ezek a csónakmotorok is megtalálhatóak két- illetve négy-ütemben. Elfogadható, sőt akár nagy sebességre is képesek (30-40 km/h) egy átlag kishajón vagy nagyobb csónaknál is. Minden 10 lóerős csónakmotor, amelyet ma a piacon találunk két hengerrel rendelkezik és a motor nettó súlya 40 kg környékén mozog. Minden gyártó modellje külső, általában 12 literes kültankkal ellátott. A tesztelt csónakmotorok mindegyik modellje OHC vezérlésű és elektronikus gyújtórendszerrel rendelkezik. Károsanyag kibocsájtásuk az egyik legmagasabb követelményeknek (EPA-CARB) megfelel. Ezek a 10 lóerős csónakmotorok már olyan nyomatékkal rendelkeznek, melynek viselkedése a nagy motorokéhoz hasonló. Itt gondolok a hirtelen siklásba kerülésre és a gyorsan elérhető végsebességre. Ezek a 10 lóerő teljesítményű csónakmotorok nagyon eltérnek az 5 lóerős (2014. év előtti szabályzat) motoroktól a fent említettek miatt. A kis 5-ös motorok szinte csak totyogtak, ezek pedig már szórakoztató és nagy élményt nyújtó csónakmotorok.

De mi különbség csónakmotor gyártó és gyártó között? Van egyáltalán, vagy csak a matrica más?

A mindenkiben felmerülő kérdés miatt, összeszedtük a csónakmotor gyártók 10 lóerős (4-ütemű) modelljeit, hogy kiderítsük a különbségeket. A lenti teszteket egy 3,6 méter hosszú műanyag csónakon végeztük (Sybill boat SWB-04). A csónak felszerelés nélküli nettó súlya 90 kg.  Minden modellt egy Budapest közeli, nyugodt, dunai-öbölben tettünk próbára, az alábbi tesztkörülmények között: hőmérséklet 26 C°, páratartalom 51 %, vízhőmérséklet 21 C° és 6 km/órás északkeleti szél. Nem volt nehéz feladatunk, mivel most nem volt felszerelési idő, ugyanis minden gyártó motorja hordozható kivitel volt. Nem kellett a motor cserénél mást tennünk, csak a tesztelt motort le- majd a tesztelni kívánt motort feldobtuk, megszorítottuk a csavarokat, vízre dobtuk a kishajót és húzhattuk a gázt.

És íme a végeredmény:

HONDA BF 10 D4 SHU csónakmotor

  • Csúcssebesség: 28,12 Km/H
  • Gyorsulási idő: 16 másodperc (0-ról végsebességig)
  • Propeller mérete:9 ¼ x 8 (gyári alapméret)
  • Hengerek száma: 2
  • Hajtómű áttétele: 1: 2,33
  • Zajszint: alapjárat: 59 decibel; gyorsulás 75: decibel; végsebesség: 90 decibel
  • Csónakmotor súlya: 42 Kg
  • Garancia: 1 + 2 év

A Honda továbbra is tartja a dizájnos megjelenését már, ha ez valakinek választási szempont. A tesztelt motorok közül a Honda használja a legnagyobb kapacitású blokkot, amely 222 cm3, 14 cm3-rel több, mint a következő riválisa. A 9,9 lóerős motor 6000-es fordulatnál képes leadni ezt a 10 lóerős teljesítményt. Mint minden gyártónál, a Hondánál is megtalálható a 10 lóerős modellben az elektromos indítású vagy távirányítású modell. A Honda BF négy-ütemű csónakmotorok nagy múlttal rendelkeznek, megbízható, masszív kis csónakmotorok. Stabilan, tökéletesen illeszkednek a rövid (381 mm) fartükörhöz. Modern stílussal rendelkezik, szép ezüst színe van és dizájnos gömbölyített fedele, formája. Igaz a többi gyártóhoz képest a Honda BF csónakmotor volt a leglassabb (28,12 km/h), de ez köszönhető a propeller méretének és a hajtómű áttételének. Alapjáraton nem a legcsendesebb motor, de minimális gyártó és gyártó között a különbség. Szinte emberi fül meg sem hallja a különbséget, de a műszerek mégis érzékelik ezt a pár decibel eltérést. Közép és maximális fordulaton a csendes motorok közé sorolható.

A Honda csónakmotor a kategóriájában a legnehezebb, 42 Kg. Igaz kellemes tapintású, jól kiképzett szállítófülekkel rendelkezik, de ez az 5 kg azért jelentős eltérés, kb. 10 %-kal nehezebb, mint a konkurens gyártók csónakmotorjai. Az előre szerelt váltókar könnyed váltást, megbízható kezelhetőséget biztosít. A váltókar kényelmesen kézre illik, váltása könnyű, nem kell erőt kifejteni.

Összességében egy nagyon jó megjelenésű, kifinomult csónakmotor a Honda BF 10 modell. Alacsony zajszinttel rendelkezik, de a túlsúly eléggé befolyásolja a végsebességet és a könnyed szállíthatóságot.

Hazai piaci átlagára: 750.000.- Ft-tól – 830.000.- Ft-ig.

Honda BF10 csónakmotor

Mariner/Mercury F9.9M csónakmotor

  • Csúcssebesség: 32,3 Km/H
  • Gyorsulási idő: 15,7 másodperc (0-ról végsebességig)
  • Propeller mérete: 8,9 x 8
  • Hengerek száma: 2
  • Hajtómű áttétele: 1: 2,08
  • Zajszint: alapjárat: 58 decibel; gyorsulás: 79 decibel; végsebesség: 92 decibel
  • Csónakmotor súlya: 37,6 Kg
  • Garancia: 3 év

Nagyon kellemes megjelenésű csónakmotor a Mariner/Mercury. A Mercury fekete színű burkolattal, míg a Mariner ezüst színű burkolattal kerül piacra. Mint tudjuk a két cég ugyan az, csak két márkanéven fut a motorok értékesítése. Hazánkban a hajósok körében ismertebb csónakmotor a Mercury. Érdekessége, hogy ha a motorgyártó adattábláját megnézzük a „TOHATSU CO” található rajta, tehát a gyártó a Tohatsu. A lóerő igaz nem 9,9, hanem 9,8, de ez elenyésző, megegyezik a 10 lóerős kategóriával. Kisebb motorblokkal rendelkezik, mint a Honda csónakmotor. A Mercury/Mariner motorok blokkja 208 cm3. Nagyon jól kezelhető csónakmotor, ideális vezetési élményekkel, amely köszönhető a kellemes tapintású gázadó markolatnak és a finoman kidolgozott, nagyon jó helyre helyezett váltókarnak – ez eredményezi a könnyed irányítást. Az alapmodell, amit a teszteléshez kaptunk 12 literes kültankkal rendelkezik, rövid csizmás modell, de más típusában megtalálható a hosszú csizma vagy akár az elektromos indítás is. A legnagyobb, azaz 9,8 lóerőt a motor maximális fordulaton (6000) adja le.

A csónakmotor berántó szerkezete és fogantyúja úgy van kifejlesztve, hogy a motort könnyedén, kényelmesen lehessen indítani és ez így is van. Könnyedén, szinte csuklóból lehet berántani és azonnal hallani a négy-ütemű masina pöfögő hangját. A teszt során a Mariner/Mercury (Tohatsu) érte el a legnagyobb sebességet és a legalacsonyabb gyorsulási időt. Gyorsulási sebességben és végsebességben a leghangosabb csónakmotorok közé sorolható, de ez nem azt jelenti, hogy ez elviselhetetlen vagy irritáló, csak minimálisan magasabb, mint például a Honda zajszintje. A csónakmotort könnyedén lehet mozgatni vagy szállítani a kedvező súlya miatt.

Összességében kedvező kezelhetőségű, nagyon jó megjelenésű, kifinomult, nagy múlttal rendelkező csónakmotor a Mercury/Mariner F9,9 modellje.

Hazai piaci átlagára: 680.000.-Ft-tól – 710.000.- Ft-ig.

Mercury 9,9M csónakmotor

Suzuki DF9.9 S (karburátoros modell) csónakmotor

  • Csúcssebesség: 29,45 Km/H
  • Gyorsulási idő: 16,5 másodperc (0-ról végsebességig)
  • Propeller mérete: 9 1/4 x 8
  • Hengerek száma: 2
  • Hajtómű áttétele: 1: 2.08
  • Zajszint: alapjárat: 60 decibel; gyorsulás: 78 decibel; végsebesség: 91 decibel
  • Csónakmotor súlya: 39,5 Kg
  • Garancia: 3 év

A Suzuki DF 9,9 csónakmotor is a legkisebb kapacitású blokkal rendelkezik, 208 cm3. A DF9,9 csónakmotor adja le a legnagyobb fordulaton a 10 lóerőt, fordulatban 6200-nál. A Suzukitól már megszokottan a motor dizájnos külsejű, jó megjelenésű, fekete színű csónakmotor.  Az alapmodell (karburátoros), amit a teszteléshez kaptunk, 12 literes kültankkal rendelkezik, rövid csizmás modell, de más típusában a Suzukinál is megtalálható a hosszú csizma vagy akár az elektromos indítás is. A Suzuki is nagy figyelmet szentelt a motor szállíthatóságára, kezelhetőségére, ezért a csónakmotort úgy tervezték meg, hogy könnyedén mozgatható legyen, ezáltal a könnyű csónakmotorok közé tartozik.

A Suzuki DF csónakmotor gyorsulása és végsebessége a közép tartományba esik a többi gyártóhoz képest, nem a leggyorsabb, de nem is a leglassabb gyorsulási és végsebességi adatokkal rendelkezik. Alapjárati zajszintje magas, de a gyorsulási és végsebességi szintje az alacsony csónakmotorok közé tartozik, megegyezik a Tohatsu adataival. A motor kezelhetősége jó, mint a többi gyártóé, a váltókart nem oldalara, hanem a vezetőhöz közel helyezték el, hogy ha hirtelen kell váltani, akkor elérhető legyen és ne kelljen a kapitánynak a pozíciójából kimozdulni. A motor indítása könnyed, a berántószerkezet úgy lett megtervezve, hogy nagy erőt ne kelljen kifejteni.

A Suzuki DF csónakmotorral nagyon meg voltunk elégedve, elfogadhatóan gyorsul, kellemes zajszintje van és szép megjelenéssel rendelkezik.

Hazai piaci átlagára: 750.000.-Ft

Suzuki DF 9,9S csónakmotor

Tohatsu MFS9.8 A3S csónakmotor

  • Csúcssebesség: 31,35 Km/H
  • Gyorsulási idő: 18 másodperc (0-ról végsebességig)
  • Propeller mérete: 8,9 X 8
  • Hengerek száma: 2
  • Hajtómű áttétele: 1: 2,08
  • Zajszint: alapjárat: 60 decibel; gyorsulás 79 decibel; végsebesség: 92 decibel
  • Csónakmotor súlya: 37 Kg
  • Garancia: 3 év

 És A Tohatsu. Elsősorban a nagy japán gyártó a Tohatsu érdekessége, hogy nem csak saját márkáját gyártja, hanem a Mercury-t, Mariner-t és az Evinrude csónakmotorokat is. Ezen gyártók között nincsen semmi különbség, csakis a külső, amit elsőre látunk, no meg az ár. A csónakmotor külseje, burkolata nem olyan dizájnos, mint a Hondáé vagy a Suzukié, de véleményünk szerint ez most háttérbe szorul, hiszen elsődleges szempont a motor kezelhetősége és maga a motor minősége, megbízhatósága. Éppen ezért látszik a Tohatsu csónakmotoron, hogy a legfontosabb a kezelhetőség és a kényelem a felhasználó számára. Mint a többi gyártó, a Tohatsu is külső üzemanyag tartállyal van ellátva, amelynek a kapacitása ebben az esetben is 12 liter. A tesztelés során szintén az alapmodellt választottuk, amely rövid csizmás, berántós modell. De a Tohatsu-nál is megtalálható minden extra igény, mint más modelleknél. Rendelkeznek hosszú csizmával, töltéssel, elektromos indítással, távirányítással, vagy akár elektromos csizmadöntéssel is (Power Trimm Tilt).

A tesztelés során meglepve tapasztaltuk, hogy a Tohatsu lassabban gyorsul és kisebb a végsebessége, mint a Mercury csónakmotornak. Nem is értettük miért, hiszen a két motor teljes mértékben ugyan az. Némi töprengés után rájöttünk, hogy a szél felerősödött 6 km/óráról közel 12 km/órára, és ez a széljárás volt az, ami befolyásolta a Tohatsu sebesség adatait. Tehát ha ugyanolyan szeles időben próbáltuk volna, mint a Mercury csónakmotort akkor biztos, hogy a gyorsulási idő és a végsebességük is megegyeztek volna. Az alapjárati zajszintje picikét magasabb, mint a Honda csónakmotoré, de a gyorsulási és végsebességi zajszintje tökéletes, csendes. A Mercurynál nem vettük ezt észre, a Tohatsu-nál viszont gyorsulás közben van egy kis éles, sportos hangja, de ez egyáltalán nem zavaró, sőt még élvezhető is, mert ez kicsit a versenyzésre emlékezteti az embert. A Tohatsu a maximális lóerőt azaz  a 9,8-at 6000-es fordulatnál adja le. Könnyen kezelhető a váltókar itt is, közel a kapitányhoz eső részen található. A motor indítása tökéletes, nem kell nagy erőt kifejteni. Hordozhatósága tökéletes, hiszen a motor súlya 37 Kg.

A Tohatsu csónakmotorral nagyon meg voltunk elégedve. Jól gyorsul, kellemes zajszintje van, igaz nem a legszebb dizájnnal rendelkezik, de nem is ez a lényeg. A megbízhatóságot és minőséget tükrözi, hogy más gyártó is megvásárolta a Tohatsu licenszet, azaz a Tohatsu gyártja a már említett csónakmotorokat.

Hazai piaci átlagára: 649.000.- Ft-tól – 710.000.- Ft-ig.

Tohatsu MF 9,8S csónakmotor

Yamaha F9.9JMHS csónakmotor

  • Csúcssebesség: 32,11 Km/H
  • Gyorsulási idő: 16,06 másodperc (0-ról végsebességig)
  • Propeller mérete: 9 ¼ x 8
  • Hengerek száma: 2
  • Hajtómű áttétele: 1: 2,08
  • Zajszint: alapjárat: 59 decibel; gyorsulás 77 decibel; végsebesség: 91 decibel
  • Csónakmotor súlya: 39 Kg
  • Garancia: 3 év

A Yamaha csónakmotorokat szinte mindenki ismeri. Ha járjuk a vizeket rengeteg Yamaha csónakmotorral találkozhatunk. Az egyik legrégebbi japán csónakmotor gyártó cég. Híres a megbízhatóságáról és a minőségéről, bár kicsit magasabb áron mozog a hazai piacon, mint a többi gyártó motorja. Ezt ki-ki döntse el, hogy megéri-e vagy sem. A Yamaha 10 lóerős csónakmotor az egyik legnagyobb motorblokkal rendelkezik, ami 212 cm3. A maximális lóerőt 6000-es fordulaton adja le. Jó megjelenésű külsővel rendelkezik, kiváló minőségű alkatrészekből gyártják, bár ez az összes nagy csónakmotor gyártóra vonatkozik. A Yamaha gyártó kínálatában is megtalálhatóak a hosszú csizmás modellek vagy az elektromos indítás is. A tesztelés során a Yamaha rendelkezett a legnagyobb végsebességgel, illetve a legrövidebb idő alatt érte el a maximális végsebességet. Bár ez a kis különbség a Yamaha propellerének köszönhető, ahol a menetemelkedés egy picit nagyobb, mint a többi gyártó propellerének mérete. Ez a különbség egy nagyon kellemes, sportos gyorsulást eredményezett, szinte kapaszkodni kellett a kishajóban, ahogy a Yamaha gyorsult, és érezhető volt a propeller nyomatékossága, a plusz menetemelkedés. Alapjáraton csendes motor, megegyezik a zajszintje a Hondával. Úgy látszik, hogy a japánok egyik elsődleges szempontja a minőség mellett a zajszint, ami egyáltalán nem elhanyagolható tényező. Tehát gyorsulásnál a zajszint már a közepesnek mondható kategóriába tartozik, a maximális fordulatnál pedig megegyezik a többi gyártó zajszintjével. Mivel a zajszintek nem jelentősen térnek el egymástól, ezért valószínű, hogy ez a minimum decibel, amit ki lehet hozni a 10 lóerős csónakmotorokból. Ami nagyon tetszett a Yamaha csónakmotorban, hogy a váltókart teljesen kihozta a gyártó a gázkarra, tehát még közelebb került a hajóvezetőhöz. Extra kényelmes irányíthatóságot, kezelhetőséget eredményez ez a pici változtatás. A motor súlya a középkategóriába tartozik (39 Kg), de még a könnyen szállítható motorok közé sorolható.

Összességében a Yamaha csónakmotor is egy prémium minőségű csónakmotor, bár a fent említett gyártók is az első osztályba tartoznak, mind megbízhatóságban és minőségben, bár az ára a magasabb árú csónakmotorok közé tartozik.

Hazai piaci ára: 730.000.-Ft-tól 760.000.-Ft-ig.

Yamaha F 9,9 JMHS csónakmotor

Evinrude B10R4 csónakmotor

  • Csúcssebesség: 32,7 Km/H
  • Gyorsulási idő: 15,6 másodperc (0-ról végsebességig)
  • Propeller mérete: 9 ¼ x 8
  • Hengerek száma: 2
  • Hajtómű áttétele: 1: 2,08
  • Zajszint: alapjárat: 58 decibel; gyorsulás 79 decibel; végsebesség: 92 decibel
  • Csónakmotor súlya: 37 Kg
  • Garancia: 3 év vagy 300 üzemóra

Az Evinrude. Az egyik legnagyobb név a hajózásban, hiszen Ole Evirude úrnak köszönhető, hogy ma használjuk a kül-, azaz hordozható csónakmotorokat. Az Evinrude volt az első, aki piacra került és élményt okozott a horgászoknak, kiváltva a fárasztó evezést, így már csak beröffentettük a csónakmotorunkat, húztunk egy kövér gázt és a kiszemelt helyre siklottunk a kis hajónkkal. Mindez 1908-ban történt. A többi fent említett ismert gyártó körülbelül 30-40 évvel később hozta piacra első csónakmotor modelljeit. Ennyit a múltról, és most nézzük az Evinrude csónakmotort. Megjelenése nem a legdizájnosabb, de nagyon szép a csónakmotor színe, grafit színű és amikor a napfény megtörik rajta, akkor apró, csillogó szemek villannak meg a csónakmotoron. Ezt a motort nem az Evinrude fejlesztette ki, hanem a Tohatsu. Az Evinrude is, mint a fenti gyártók java része az Tohatsu-tól veszi meg a motort, és csakis a színben, no meg az árban különböznek egymástól. Ezen kívül minden megegyezik a Tohatus-val, a Mercury-val és a Mariner-rel.  Sok modell nincs az Evinrude kínálatában, de pont annyi, amennyire szükség van. Alapmotor, hosszú csizma, távirányítás. Az Evinrude szinte egy az egyben megegyezett teljesítményre és kezelhetőségre a Tohatsu-val. Az Evinrude csónakmotor is 12 literes külső üzemanyagtankról kapja az ellátást. Az alapjárati zajszintje picikét magasabb, mint a Honda csónakmotoré, de a gyorsulási és végsebességi zajszintje tökéletes, csendes. A maximális teljesítményt, a 9,8 lóerőt az Evinrude is 6000-es fordulatnál adja le. Könnyen kezelhető a váltókar itt is, közel a kapitányhoz eső részen található. A motor indítása tökéletes, nem kell nagy erőt kifejteni. Hordozhatósága tökéletes, hiszen a motor súlya 37 Kg. Az Evinrude csónakmotorral nagyon meg voltunk elégedve, jól gyorsul, kellemes zajszintje van, igaz, mint említettük nem a legszebb dizájnnal rendelkezik, de a megbízhatóságot és minőséget ez a csónakmotor is tükrözi. Igaz a Tohatsu gyártja az Evinrude csónakmotorokat is, de csak 15 lóerőig, azaz a négy-ütemű modelleket. Ugyanis az Evinrude csónakmotorok 15 lóerő feletti modelljei már a speciális E-TEC két-ütemű csónakmotorok.

A tesztelések során az összes csónakmotor fogyasztása szinte egy az egyben megegyezett, így az Evinrudé is. Igaz nem mértük speciális fogyasztásmérő műszerrel, de a körülbelüli fogyasztásuk a 10 lóerős motoroknak 1,8 liter között mozgott, plusz-mínusz 1 deciliter.

Érdekesség: Az Evinrude 9,8 lóerős csónakmotort próbából feltettük egy 330 cm hosszú fix járópadlós gumicsónakra. A csónak súlya 55 kg, semmi plusz súly, csak egy személy ült a felfújható hajóban. Nagy gázzal való indulásnál a hajót pillanatok alatt siklásba vitte az Evinrude négy-ütemű csónakmotor. A végsebessége hihetetlen volt, elérte a 46 km/h-t.

Hazai piaci ára 610.000.- Ft

Evinrude B10 csónakmotor

A könnyebb átláthatóság és esetleges döntés érdekében táblázatban foglaltuk a csónakmotorok adatait:

HONDA BF 10 D4 SHU Mariner/Mercury F9.9M Suzuki DF9.9 S Tohatsu MFS9.8 A3S Yamaha F9.9JMHS Evinrude B10R4
csúcssebesség 28,12km/h 32,3km/h 29,45km/h 31,35km/h 32,11km/h 32,7km/h
gyorsulási idő 16mp 15,7mp 16,5mp 18mp 16,06mp 15,6mp
propeller 9 1/4×8 8,9×8 9 1/4×8 8,9×8 9 1/4×8 9 1/4×8
hengerek 2 2 2 2 2 2
hajtómű 1:2,33 1:2,08 1:2,08 1:2,08 1:2,08 1:2,08
zajszint(alapjárat) 59dB 58dB 60dB 60dB 59dB 58dB
súly 42kg 37,6kg 39,5kg 37kg 39kg 37kg
garancia 1+2év 3év 3év 3év 3év 3év
ár 750e 680e 750e 649e 730e 610e

Szeretnék külön köszönetet mondani mindenkinek, aki hozzájárult a teszteléshez. 🙂

Kapcsolódó cikkek:

Górcső alatt a 15 lóerős csónakmotorok

A 90 lóerősök próbája

12 hozzászólás a(z) “A 10 lóerős csónakmotorok csatája” bejegyzéshez

  1. Szuper volt! . Elmentettem az egész cikket később még jól jöhet ha motor cserében gondolkodok. Az új árak elég húzósak viszont a használt motorokban meg kevésbé bízok. Üdv:

  2. „kis különbség a Yamaha propellerének köszönhető, ahol a menetemelkedés egy picit nagyobb, mint a többi gyártó propellerének mérete. Ez a különbség egy nagyon kellemes, sportos gyorsulást eredményezett”

    A műszaki adatokban minden motor azonos emelkedésű propellerrel rendelkezik (8″)
    Egyébként meg nagyobb menetemelkedéssel rosszabb lesz a gyorsulás, a végsebesség az nőhet, ha bírja a motor.

  3. yamaha F9.9.csúcs minőség teszi a dolgát

  4. Kedves Hajósparadicsom!

    Mindenki nevében köszi ezt a 10 lóerős cikket. Mivel felemelték a lóerő határt ezért már mindenki az 5 lóerő helyett a 10 lóerős motorokat szeretné használni. De mindig bajban vagyunk, hogy melyik a jó gyártó melyik mit tud és melyik az amivel nem lövünk mellé. Ennek a cikknek a segítségével már minden gyártó motorja egybe van foglalva és egy mozdulattal megtalálom a különbségeket.

    Köszi

    Tom

  5. Kedves Tom.

    Köszönjük. Igen pont ezért és pont Önökért írjuk a részletes szakmai cikkeket.

    Atila

  6. Az én új Yamaha F9.9 JMHS-emen a csiga mérete: 8 1/2 x 8 1/2 és a kereskedő szerint mindegyiké ez a méret gyárilag.

  7. Tisztelt Hajósparadicsom ! Kedves Attila !

    Gratulálok a valóban minden tekintetben korrekt tájékoztatáshoz, a cikk elkészítéshez. Köszönöm az ötletet, a precíz megvalósítást, ismét egy hasznos cikk született a munkátok nyomán !
    Példaértékű tevékenységetekhez ezúton is sok sikert kívánok !

  8. Kedves László!

    Köszönjük :). Annyi , hogy a cikk csak a karburátoros motorokról szól. Majd valamikor készül cikk a 10 lóerős injektroso motorokról is, de ez már csak jövőre lesz. Igen, magas árban vannak az új motorok. Használt pedig…ki tudja mi az előélete. Szervízünkben van olyan lehetőség, hogy ha kinéz valami használt motort azt elhozza hozzánk és csekély pénzért mindent leellenőriznek a szervizes kollégák. Kompresszió mérés, állapotfelmérés, hajtómű és hűtés ellenőrzés.

    Üdvözlettel: Attila

  9. Kedves Árpád.

    Nem egyeznek a propeller méretek. Minden hajó alj más és más, minden hajón és motoron ugyanaz a méretű propeller nem tudja ugyanazt a teljesítményt hozni. Véleményem szerint pedig nem lesz rosszabb a gyorsulás.

  10. Kedves Béla.

    Értem, de abban az esetben ha volt propeller csere, akkor a méretek már mások.
    Új vásárlás esetén kérjen propeller cserét a gyártótól.

    Attila

  11. Tibor.

    Köszönjük szépen. Mi is minden szép és jót kívánunk. No meg jó időt 🙂

    Attila

  12. Üdvözletem,T.Hajósparadicsom!Érdeklődöm,hogy ismerik-e a Seanovo csónakmotorokat?Ha igen mi a véleményük a 10 lóerős modelről? Köszönettel: Várnai Béla